/ ^Årsresuméer /

2016; SEPTEMBER OKTOBER

September; det är här galenskaperna börjar.
 
 
 
SEPTEMBER
 
 Väskorna packade!
Av någon orsak kände jag mig väldigt lugn inför äventyret som väntade.
Väntade, det var vad jag hade gjort väldigt länge. Jag kunde inte vara mera
redo än vad jag var. Allt var klart. Alla dokument fixade, till och med fler
än vad jag slutligen kom att behöva här, haha. Så redo och så beredd på äventyret.
 
Jag skulle flytta till Florens i Italien för att spendera en termin
som utbytesstudent där. Och jag hade bestämt mig för att också
lära mig prata italienska. 
 
 
 
 
Min faster och pappa skjutsade mig till tåget som gick till
Helsingfors där jag skulle spendera en hotellnatt innan
flyget gick nästa morgon.
 
 
Blev nästan lite nervös på kvällen där jag låg ensam på hotellrummet
men innan jag somnade hade det vänts till excitement, så allt
under kontroll! ;)
 
Wohoo, då kör vi!!
 
 
 
 
 
 
Efter en mellanlandning i Amsterdam landade jag i Florens!
Köpte lakan och sånt till min säng och sen åt jag
lunch i min säng. Lunchen bestod av lasagne och focaccia!
 
Lunchen var bestämd sedan längesedan hahaha!
Planen genomförd!
 
 
 
De första två dagarna strosade jag runt på egen hand i min (nya)
fina stad! Med denna bild här under försäkrade jag mina
facebook-vänner att allt var under kontroll! ;)
(Ja, lasagne igen hahaha!).
 
 
 
 Dags för första Welcome-aperitivon tillsammans med ISF där
jag träffade de här typerna för första gången! De här är några av de människorna
jag kom att spendera mest tid med här! Min fina vänner! ♥
 
Det var den här kvällen som The Beauty Club bildades, om ni minns
att jag skrivit om den? ;) Den består av dessa typer + en brud som
heter Dana som vi också träffade den här kvällen!
 
Nils, Jens, jag och Alex! ♥
 
 
 
 Dags att börja på universitetet!
 
 
 
 
Utvidgade vårt sociala umgänge varje kväll!
Och dog lite av hur vackert det är överallt här i Florens!
 
 
 
 The beauty club utvidgades med Antonio och Anne och vi gjorde en tavla
som present när vår president i organisationen ISF fyllde år!
 
 
 
Jag och Jens bodde när varandra och gick för det meste hem tillsammans, han
agerade alltid tålmodigt som min fotograf!
 
 
 
Mera aperitivo-kvällar!
 
 
 
 
 Resorna startade! De här bilderna är från Cinque Terre resan där vi fick
njuta av sol och bad på stranden! Helt underbart!
 
 
 
 
 
 
Dags för fotbollsmatch!

Fiorentina - Roma och Fiorentina vann 1-0 !
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
OKTOBER
 
 
Jag skulle ljuga om jag inte sa att vi festade en hel del!
 
 
 
 
 
 ... vilket ledde till tunga skoldagar! Men vi var där!
 
 
 
 
 Vädret klagade jag inte på!
 
 
 
 Middagar med mina kämppisar! Det var alltid kul att
smaka på deras mat när de gjorde någon italienskt!
(Något annat än pasta och pizza vill säga ;) ).
 
 
 
 
International parties @ Santa Croce !
 
 
 
 
Resa till vinställena Montalcino och Montepulciano!
Vinprovningar och vackra utsikter väntade oss!
 
Dessa fyra fotona är tagna av Gwen Reynaert!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag och svenskarna tog med holländaren och
tysken till IKEA för att äta köttbullar!! Och köpa duntäcke
till mig hahahah!! I need it! Duntäcke heter för övrigt piumone
på italienska hahaha. Piumone ♥
 
 
 
 
Min personliga fotograf Jens ställde upp som vanligt!
 
 
 
 
 Det ordnades en "internationell middag" där alla utbytesstudenter
fick ta med sig hemlagad mat från deras land. Jag och en finsk kille
fixade till laxröra, vilket visade sig välddigt uppskattat av personer
från hela världen!
 
 
 
 Efteråt var det dags för party och jag och en kille från Mexiko
sjöng för alla som var där. Vi sjöng låten "We ain't ever getting older"
av The Chainsmokers vilket senare kom att bli en anthem för
hela vår Erasmus-period! Vi blev helt galna (och blir ännu haha)
när den spelades på klubben!
 
 
 
 Paintball-äventyr!
 
 
 
 
 
 
 
 
 Resa till Perugia för den världskända chokladfestivalen!
 
 
 
 
 
 Dana!
 
 
 
 Eftersom jag mest umgicks med pojkkompisar kom det en vecka där jag bestämde
mig för att bara umgås med tjejer hela veckan! Så att jag skulle börja känna
dem bättre också!
 
 
 
Festerna på klubben Space gjorde oss sällan besvikna!
 
 
 
 Jens blev ett slags substitut för min bror Richard eftersom han påminner
om honom och han var lätt en av mina bästa vänner!
 
 
 
 
 
 
 Jag blev beroende cornetti (plur.)! Det tog ett tag att
lära sig att säga cornetto istället för croissant! Men i Italien
säger vi cornetto!
 
 
 
 Jag var väldigt ofta sjuk och det blev många besök till apoteket
där jag stod och visade "Io ho *hostar/pekar på halsen* hahahaha.
 
På bilden ser ni även den italienska Strepsils-versionen; Benagol ;)
 
 
 
 
 
 Gusta Pizza! En av de kändaste pizzeriorna i Florens, alltid kö utanför!
Detta besök gjordes med Molly från Irland!
 
 
 
 
 Fika med Dana!
 
 
 
 
 
Wohoo! Del tre klar, del fyra kommer snart med
månaderna november och december!
 
2016 / Italien / Resor / erasmus / florens / utbyte / Årsresumé / Årsresuméer / Årssammanfattning