/ Florens, Italien (utbyte) /

SNURRIG PÅ SPRÅK

I en vecka har jag nu pratat en blandning mellan
italienska, engelska, dialekt (svenska) och ren svenska. Man blir helt snurrig och
det händer att jag använder "fel" språk när jag pratar med vänner ibland.
Till exempel att jag börjar prata kasködialekt med en av holländarna och
hon bara "what?!".
 
Och vet ni vad det värsta var? En kväll träffade jag en finsk kille, och
finskan var HELT borta. Jag stod där och bara "wait...wait...wait..." i 
säkert en minut. Men SEN när jag fick ut något ord (det första jag
kom på var "päivää") och han började svara på finska så blev det lättare.
Wow, fem språk är rätt mycket att hålla reda på.
 
 
Jag jobbar på ett sjätte språk nu också! Umgås en hel
del med holländare och deras språk fascinerar mig
så mycket! När de säger något fattar jag verkligen
ingenting!! Men de har lärt mig lite nu så nu kan jag några
ord, och fler är på gång!
 
 
Den här bilden är tagen för en vecka sen. Detta är oroginalmedlemmarna
i The Beauty Club och bilden togs första kvällen vi träffades. För
bara EN vecka sedan! VI har umgåtts så mycket med varandra så det
känns som mycket längre! Igår fick vi iallafall fira vår en veckas-vänskap!
 
Nu har vi utvidgat klubben lite mer än fem personer och så
har vi såklart andra typer vi umgås med också! Men dessa personer
är de jag umgås med allra mest!

Länderna vi kommer ifrån är
Holland (tre stycken) , Tyskland (en) och Finland (jag).