/ ^Vardag /

♦ REDO FÖR FREDAGSMYSET!

Fredag! Jag har spenderat min dag i skolan med att räkna statistikuppgifter,
det gick riktigt bra faktiskt och jag är nöjd över hur mycket jag fick gjort idag.
Jag gick hem efter klockan 16 för att hinna ta mig till butiken innan hungern
skulle slå till ordentligt, jag hade nämligen ingen mat alls hemma. Till och med
mitt back-up-kort när det gäller mat, surskorpor, var slut. Cyklade till butiken
och gjorde en sen middag, ikväll blev det grekisk sallad!
Lite senare blev det en promenad med Emelie i den mer skogslika naturen här i Åbo,
skönt med lite "skogsluft" om man säger så. Jag var hemma igen runt halv nio
och då dammsugade jag, torkade damm, diskade och ordnade upp här.
(Förresten kanske inte grannarna gillar att jag dammsuger
på fredagskvällen? Nåja, det går ju snabbt på 27 kvadratmeter!) Nu är
klockan lite över tio och jag sitter nyduschad och njuter av min nystädade
lägenhet. Jag har tänt höstens första stearinljus och jag är redo för fredagsmyset!
 
 
Det har varit soligt och fint i Åbo idag och så här fint lyste kyrkan
upp i solljuset när jag och Emelie möttes upp ikväll!