/ ^Vardag /

♦ L Å N G MÅNDAG

Den här måndagen kan man kalla L Å N G! Steg upp kl.05.30 hos Jacke i Helsingfors för att ta tåget till Åbo kl.6.56. FIck sova på tåget och så var jag framme i Åbo runt klockan nio. Då cyklade jag hem och åt lite och så for jag till Hanken där vi hade föreläsning mellan klockan 10 och 12. Efter föreläsningen drog vi några ur klassen till ICT-byggnaden för att äta lunch och ha ett privat tillfälle med en lärare som skulle hjälpa oss med vår inlämningsuppgift, så snäll lärare som ställer upp och vi  lärde oss använda och få fram informationen vi ville ur programmet vi jobbade med (SPSS om någon undrar). Lite efter klockan 15 sen befann vi oss i Arken för att påbörja en ny juridikkurs. Auditoriet var överfullt som vanligt så fick sitta i trappan och skriva.
 
Jag kom hem lite före fem, värmde mat och så kom rekvisitagruppen hit för kvällens möte. Vi gjorde allt enligt planerna ikväll och lite efter klockan 19 lämnade dom min lägenhet. Då var det bara för mig att byta om och cykla iväg på dansträning. Så runt halv tio ikväll var jag hemma, redan bestämd att idag gör jag absolut inget mer. Jag har gjort mitt idag då jag hållit igång i drygt 16 timmar non stop. Så efter duschen gjorde jag kvällsmål och så påbörjade jag tittandet av en ny serie. Har pratat med Jacke lite häremellan och nu ska jag kolla klart resten av avsnittet och sen blr det nog sovdags för mig, jag har haft en lång dag och kan somna med gott samvete :)
 
Har ni fått en bra start på veckan? :)
 
 
 
Fick en sweet&sour sås som kan användas till t.ex. kyckling och en yuju gratis idag, det var en dam som delade ut dem i skolan. Alltid kul med gratis saker, oavsett vad det är, right? ;)