/ Florens, Italien (utbyte) /

VECKA 49

Denna måndag väntade en överraskning när jag kom hem
efter en lång dag på biblioteket! Jag hade fått paket!
Och inte vilket paket som helst! Min abästa vänner hade
skickat finska godsaker till mig! Lyckan var total!
 
I brist på sås som inte innehåller tomat här i Italien var det underbart
att få äta min favoritsås igen! Finsk lakris och choklad och svensk
choklad! Allt var sååå gott och en stor överraskning.
Jag blev så himla glad!
 Minä vänner är bäst! ♥
 
 
 
 Jag tillagade direkt min favoritmiddag!
Ris, kyckling och Blå band's bearnaisésås!
 
 
 
 
 
 I allmänhet är maten här i mellersta Italien ganska osaltad och,
enligt mitt finländska tycke, lite torr. Så jag var överlycklig
över att få dränka min mat i min favoritsås!
Hur gott alltså???
 
 
 
 
 
Efter den goda middagen väntade en julkonsert
i Santa Croce-kyrkan. Vi hade två vänner som sjöng
i kören och konserten var väldigt stämningsfull
i den vackra kyrkan!
 
 
 
 
 
 
 Efteråt tog jag en drink med en italiensk vän!
 
 
 
 
 Tisdag och den sjätte december!
Representerade Finland i blåvitt denna självständighetsdag!
 
 
 
 
 
 Vi hade vår sista lektion i en av kurserna och efteråt
bjöd läraren alla på öl och snacks!
Det här hände endast med två av lärarna här, (jag har haft
fyra stycken) men jag gillar hur de tänker! Det här saknar vi
i FInland!
 
 
 
 
 
 
 Onsdagen igen spenderades på biblioteket och på kvällen gjorde
jag pizza tillsammans med mina italienska rumskompisar.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Under natten till torsdagen frös jag riktigt ordentligt ( mer än vanligt) och
hög feber samt svimfärdig känsla väntade mig i tre hela dagar!
 
Tog mig till apoteket dock och allt gick flytande på italienska, underbart!
 
 
 
 
 
 Jag kunde knappt ta mig upp ur sängen på två dagar, men
efteråt när även matlusten återkom ville jag äta något annat
än det typiska pizza och pasta. Det fick bli kycklingsallad!
 
 
 
 
 
 
 
 När orken kom tillbaka var det dags att fortsätta att läsa
på mina tenter! Jag hade missat så många lästimmar när
jag hade feber! En helg i studiernas tecken fick det bli!
 
 
 
erasmus / firenze / florence / florens / utbyte