/ Florens, Italien (utbyte) /

♦ VECKA 47 - SKOLA, PARTY & TURISTANDE

 Denna vecka lystrade jag finsk mat, så jag ställde till
och fixade ihop laxröra! De har inte direkt något
"mörkt" bröd men jag tog det som nu liknade mest, haha!
Hemhemma ska det ju vara pappas "dåkalimppo" eller
eventuellt "Malaxlimpon", klassiker!
 
 
 
 
 
 I skolan har vi skollunch med många olika alternativ att
välja mellan, dock är alternativen ofta liknande varje dag.
För fyra euro kan jag plocka ihop en matig sallad,
en pizzaslice, en youghurt och två mandariner.
Det gör jag oftast när jag är en hel dag i skolan så
räcker detta till två måltider för min del! 
 
(Jämför med FInland; 2,60 euro / måltid. Med många
 och varierande alternativ att välja mellan varje dag.)
 
 
 
 
 
 
 
Ofta är jag i skolan till klockan 19 om kvällarna,
kan ha lektion till exempel mellan 12 och 14 och
sedan mellan 17 och 19. När jag kommer hem är det
basic att ligga ner i sängen för återhämtning en stund.
 
 
 
 
 Den här veckans tisdag hade jag bestämt mig för att
hoppa över barbesöket och istället körde jag och en vän
på att äta gelato och efteråt aperitivo!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
På onsdag gällde föreläsningar och på kvällen utgång sen med
en spansk tjej och en polsk tjej! Jag tog mig hem utan cykel den
kvällen och fick hämta den nästa dag, jag var överlycklig över
att ingen stulit den!
 
 
 
 
Torsdagen gick i samma tecken men innan utgång bjöd jag Gwen, från Belgien, på middag!
 
På bilden ser ni mig och Gwen från den kvällen!
 
 
 
 
 Fredagen blev en chill dag och på kvällen gick vi ut igen!
Lördagen hade jag och Gwen bestämt att det skulle bli en
turistdag! Vi har bott i Florens ett tag nu men vi har
egentligen ine så många "turistbilder" så den här dagen tog
vi pick nick-tillbehör i våra väskor och kamerorna i handen.
Dags att turista!!
 
Våra turistbilder kommer i ett skillt inlägg!
 
 
 
 
 
 
 
Fest / Italien / erasmus / firenze / florens / gwen / party / turistdag / utbyte