/ Florens, Italien (utbyte) /

♦ VECKA 46

Denna vecka började med studiebesök! Vi fick besöka hotellkedjan
Four Season's hotell här i Florens. Det var väldigt vackert!
 
 
 
 
 
De hade en stor trädgård (en av de största i Florens centrum) med olika hus
för olika slags tjänster för deras gäster. Och en helt skilld spa-avdelning också!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Efteråt begav några av oss till ett café som senare har kommit att
bli en favorit hos flera av oss. Vi åt lunch och sen stannade jag och Gwen
kvar för att studera.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Det här var egentligen första gången vi på riktigt studerade här,
under hela hösten hahahaha! Men en tent var på kommande!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Under tisdagen fixade jag middag till Dana (igen haha) och Jens!
 
 
 
 
 Efteråt blev det utgång! 
 
 
 
 
Denna bild är hämtad från facebook.
 
Denna bild är hämtad från facebook.
 
 
 
Italienarna är inte så bra på att hålla värmen i husen så
mina "stickasockor" och tofflor med fluff
från Finland är mina bästa vänner! 
 
 
 
Saknade finsk mat och fixade till köttbullar och potatis
med gräddsås!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
På lördagen mötte jag upp Jens för brunch! Vi köpte en massa olika
saker och delade allt, perfekt! 
 
 
 
 
 Efteråt strosade vi på stan och köpte lite smått. Senare blev det pasta
och pizza på Mercato Centrale! Vilket kan jämföras med en saluhall :)
En perfekt eftermiddag!
 
 
 
 
 
 På kvällen möttes vi upp med några vänner för utgång!
Det blev en kväll med originalmedlemmarna från BC,
(minns ni The Beauty Club som jag berättat om? Haha).
BC-medlemmarna och våran "The French Guy"!
Han heter Augustin och är typ världens trevligaste och
artigaste person!
 
 
 
 
 Dessa typer alltså! ♥
 
 
 
 
 Efteråt utgång till en klubb vid namn FullUp,
som har kommit att bli en favorit! Vi har alltid kul där!
På bilden ser ni Dana, jag och Marina!
 
 
 
 
På söndag gjorde min rumskompis
Miranda mat till mig och hennes
pojkvän. Supergott! Jag är så tacksam
att få bo med "riktiga" italienare så jag får prova
på "riktig" italiensk mat! (Annat än bara pasta
och pizza, haha).
 
 
 
 
Italien / erasmus / firenze / florence / florens / utbyte