/ Florens, Italien (utbyte) /

♦ VECKA 45

 Jag hade en lugn måndagkväll den här veckan. Gjorde sånt
där tråkigt som bara måste göras haha. Handlade mat, tvättade
kläder och sånt. På tisdag sen istället var det dags för fest.
Våra aperitivo-kvällar har flyttats från onsdagar till tisdagar så det blev aperitivo
@ Moyo och efteråt beer pong i "the boys' house" där vi spenderar en
hel del tid vanligen, haha.
 
 
 
 
 
 
Aperitivo är alltså när man äter många smårätter samtidigt som
man avnjuter en drink eller två. 
 
 
 
 
 
 
 
 Jag är inte så bra på "bollspel", utan för mig handlar allt sånt om tur haha.
Och det här var en bra kväll för mig i beer pong!
 
 
 
 
De här människorna spenderar jag normalt mycket tid med!
Speciellt i denna lägenhet också, haha!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Sen väntar ofta lektioner nästa dag, och jag fixar det! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Jag har ofta lektioner från till exempel 10 till 12
och nästa sen 17 till 19. Däremellan går jag ofta till biblioteket och
försöker "göra något". Men sena kvällar blir det ändå
att komma hem från skolan efter klockan 19. Vilken tur
att jag tagit till mig den italienska kulturen med att
äta middag sent och vara uppe länge ;) Här är det helt vanligt
att mötas upp först runt klockan 23 på kvällen!
 
 
 
 
 
 
 
 
 I slutet av veckan försökte jag finna studiemotivation
genom att hitta ett nytt ställe att studera på! Kolla in utsikten
med duomon! ;)
 
 Regnet öste ner denna dag!
 
 
 
På kvällen blev det middag med spanska brudar!
Jag höll dock nästan på att missa den när min halvtimmes-powernap
dröjde två timmar haha! Men som TUR var vaknade jag och
hann! (Fixade mig på en halvtimme, det ni!)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Till efterrätt gjorde vi crepes!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Efter vi var mätta och
glada blev det utgång!
Är man tjej och det är en
kille i baren får vi ofta shots
utan att ens be om det. Då tar
man shoten också tillsammans med
bartendern! (I Finland skulle ju
det aldrig gå, haha!)
 
 
 
 
 
 På lördagen blev det också utgång!
 
 
 
 
Och under söndagskvällen bjöd jag min nederländska
vän Dana på middag! Vid det här tillfället var jag
otroligt trött på både pasta och pizza så det
blev ugnspotatis!
 
 
 
 
erasmus / firenze / florence / florens / utbyte