/ Florens, Italien (utbyte) /

♦ PAINTBALL & CHOKLAD

Efter en vecka med sånguppträdande och besök väntade en fullspäckad helg!
Det var tidig väckning på lördag och det var dagen jag skulle
få spela paintball för första gången! 
 
 Hela den dagen blev verkligen en äventyrsdag! Från morgonen tog vi tåget
en timme till en ny stad, efteråt tog vi två olika bussar för att sedan
ta en 45 minuters promenad till paintball-stället. Allt detta med typ
5 kilogram kläder på oss, rädda för hur ont det skulle göra när vi spelade.
Det var dessutom en riktig varm sommardag, så vi kämpade oss verkligen igenom färden!
 
När vi äntligen kom fram visade det sig att paintball-killen hade gett
oss fel adress! Haha, så vi hade lite picknick solen medan
vi fick börja ringa runt. Så där satt vi, ett gäng utbytesstudenter
mitt ute i ingenstans och fick höra att vi befann oss 27 kilometer
åt fel håll. Som tur var så var det ett härligt gäng så
vi alla bara skrattade bort det innan vi fick börja gå, igen.
 
Då följde en timmes promenad igen (med lite spring i slutet, för att hinna
med den enda bussen som kunde ta oss därifrån. Igen, med en hel massa
kläder och ombyteskläder och annat med. Vi hann med bussen! Och efteråt blev
det två bussresor till innan vi till slut kom till något slags centrum.
Efter kontakt med paintball-killen igen så var han så snäll att han
faktiskt kom och hämtade oss därifrån. Men sin 5-personers bil.
Det blev några körvarv för honom men vi var tacksamma!
 
 
Här en bild från när vi väntade på paintball-killen och hans bil.
 
 
 
 
 
 
Äntligen framme! Och vi var taggade!
Trots att vi haft värsta hikingen tidigare.
 
 
 
 
 
 
 
 
Utrustningen på, och lagen indelade!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det enda som avslöljar att det här är jag är
skorna. Annars skulle jag inte ha en aning, haha! 
 
 
 
 
 
 
Den här "jag-ger-upp-bilden" tycker jag ser supercool ut,
vet dock inte om det är jag eller ej.
Iallafall mitt lag är det!
Men vi säger att det är jag nu.
 
 
 
 
Trötta men glada efter två timmars runnande i skogen med de
tunga bössorna i handen! Efter spelet gick vi in till den lilla byn som
låg närmast för att äta och dricka lite medan vi väntade på vårt tåg.
Sen var det dags för hemfärd efter en hel dags äventyr!
 
 
 
 
 Det roligaste av allt med den här paintball-historien är, som ni
förstod, att det tog väldigt länge innan vi kom dit. Vi hade väldigt tur att
det var möjligt att spela två timmar senare än planerat!
 
 
Vår resa till paintballstället tog hela sex timmar!
Vår resa hem till Florens tog, wait for it, 15 minuter med tåg.
 
 

 
 
SÖNDAG!
 
Ny dag och dags för en ny dagsresa! Den här gången
var destinationen Perugia, och deras världsberömda
chokladfestival Eurochocolate!
 
 
 
På flera ställen fanns det stora klumpar
med choklad som män stod och hackade sönder med
verktyg som yxor och skruvmejslar. Chokladen flög åt sidorna och
i kanterna stod det folk som plockade ihop det i påsar och gav bort dem
till åskådarna.
 
 
 
 
 
 Vi (eller Dana) lyckades få en!
 
 
 
 
 Det fanns choklad staplat överallt!
 
 
 
 
 
 
Vi fick en selfiestick med riktig choklad!
 
 
 
 
"Kan jag få jordgubbarna med vitchokladfounduen
och vispad grädde, tack?"
 
S å  j ä k l a  g o t t.
 
 Ser ni fonduen i bakgrunden? Bara att välja...
 
 
 
 
Härligt väder!
 
 
 
 
 Här ser ni en del av Perugia, med
deras choklad-snapchat-filter!
 
 
 
 
 
 
 
 
Förutom chokladfestivalen hann vi också med
en liten rundtur runt Perugias små gator, det är en
liten stad överlag så det gick snabbt.
 
Det var en härlig dag men något som var negativt
för mig var att jag fortfarande var helt slut från paintball dagen
innan så jag kunde inte njuta fullt ut kändes det som.
Jag åt massor av choklad där men sen brydde jag mig inte om
att köpa hem något för senare bruk, vilket
jag ångrade redan i bussen hem, haha.
Nåja, det finns nog choklad i Florens också ;)
 
En händelserik helg med massor av program, 
jag kan lugnt säga att jag var trött på måndagen!