/ Florens, Italien (utbyte) /

♦ BEERPONG OCH MIDDAG MED MINA ROOM MATES

Ciao ciao!!
 
För att summera de senaste dagarna här börjar jag från lördag!
 
Det blev middag hos vänner och efteråt hade vi
BeerPong-turnering! Dock med vin för min del, öl gör
att jag får ont i magen nuförtiden.
 
 
 
Min söndag blev en lugn dag. Jag gjorde lunch tillsammans
med en av mina room mates, Benedetto. Vi gjorde en risotto
med pumpa, ett italienskt recept såklart! Tack vare pumpan
så blev det en söt risotto så det var något nytt för mig,
men gott var det!
 
 
 
 
 
 
 
Resten av söndagen kollade jag Netflix och laddade inför kommande vecka.
Min måndag bestod av en föreläsning i skolan och på kvällen åkte
jag för att spela volleyboll! Denna vecka gick det bättre, jag slapp
åka hem med ett blått finger som jag gjorde veckan innan... Efter träningen
chillade vi en stund hemma hos några vänner.
 
På tisdag hade jag min första föreläsning klockan 10. Till kvällen sen
var det dags att träna upp BeerPong-kunskaperna igen! Innan
vi gick vidare till baren samlades hela tre olika organisationers
utbytesstuderanden vid Piazza Santa Croce för att sen gå tillsammans till baren.
 
Ibland känns det som jag är en ny person här. Till exempel har jag vunnit
i både Fifa OCH beerpong! Hur detta gått till har jag ingen aning om.
 
 
 
 
Här är alla studenter som samlades på piazza Santa Croce!
Om ni tittar noga så hittar ni mig i vit topp i den vänsta
halvan av klungan ;)
 
 
 
 
Igår onsdag blev det en lugnare kväll för min del! Middag tillsammans
med mina room mates och efteråt cyklade jag och Benedetto in
till centrum för att kolla på ljus projektioner (kan man säga så? Projections på engelska?)
vid ån av filmen Inferno som har premiär snart! Filmen är baserad
på en av Dan Browns böcker och har spelats in i Florens. Bland annat
Tom Hanks medverkar.
 
 
 
 
 
"Projektionen" (jep, vi kallar den så nu) var gjord av
en "vägg" av vatten och ljus. Den var därmed inte helt stilla
så svårt att få en bra bild av den. Den var iallafall rätt cool
och de visade både trailern för filmen och annat där.
 
 
 
#1 / / Lena:

Låter som riktigt härliga dagar! :)

Svar: Ja det är det verkligen! :)
Antonia