/ ^Tips /

♦ STUDIETIPS #3

 
 
 
Det här ni ser på bilden här ovanför är utrymmet som vi studeranden ofta får "klara" oss på i våra små bostäder. Det blir snabbt fullt efter en "nu-tar-jag-med-all-mat-jag-får-plats-med-och-som-klarar-sig-tre-timmar-i-bilen-runda". Ja ni vet, när man varit hemhemma över helgen? Det blir också genast fullt om man vill förvara en nygjord cheesecake någonstans. Ja, en vanlig pajform är ju ungefär lika bred som själva frysen vår. Så därför ska jag tipsa er om en lösning som gör att det ryms mycket mer i frysboxen!
 
 
 
 
De här lådorna är de största utrymmestjuvarna, iallafall i min frysbox, så därför brukar jag alltid använda fryspåsar som jag fryser in maletkött och kyckling i!
 
 
 
 
 

Jag brukar dessutom göra dem lite portionsvis, till exempel lägga två kycklingfiléer/påse så är det passligt när man ska bjuda över en vän eller om man vill äta maten i två dagar. Och maletköttet brukar jag frysa in i "halvor" av det som finns i paketet så att man inte måste använda allt sen när man tinar det. Det här ger väldigt mycket utrymme och också en möjlighet till att bygga lite bland alla småpåsar så att man får in den där cheesecaken också sen!