/ ^Bilder på mig m.fl. / ^Vardag /

♦ KONSERT, DANS, SKOLJOBB, REGN

Här kommer en uppdatering om lite av det jag sysslat med den senaste veckan!
 
Dagtid (alla vardagar) har jag gjort skoluppgifter, skoluppgifter och skoluppgifter.
Försöker få undan allt som ska göras innan jullovet för att kunna njuta
under resan som jag ska på snart!
 
På onsdagen var jag en av dem som fick åka och se en privat spelning med
Krista här i Åbo. Hon och hennes dansare var jättebra och jag blir alltid glad
av att se en konsert med henne! Direkt efteråt väntade veckans andra
dansträning, dansshowen närmar sig!
 
 
 
 
 
På torsdagskvällen hade jag några brudar hemma hos mig och vi hade
glöggmys! Jag gjorde även julstjärnor (ja, det kommer alltid heta julstjärnor
i min värld!) men den här gången så att de såg ut som hundar! Var det
meningen iallafall.... (Ni har säkert också se de sponsrade inläggen på
Instagram om dessa?) En del av dem blev mindre fina och andra mer
fina men de blev iallafall riktigt goda!
 
 
 
 
 
En kul grej är att när jag värmt glögg och hällt upp åt alla så började jag
värma upp ny glögg direkt efteråt igen på spisen. Sen då jag skulle sätta
mig ner så märkte jag att jag hade glömt att hälla en kopp till mig själv!
Så jag fick värma en snabbt i mikron, och sen även torka ur mikron eftersom
glöggen "sprängde" och flög runt i hela mikron. Haha, så typiskt alltså!
SEN fick jag också dricka glögg!
 
 
 
 
På fredag eftermiddag hade vi bandövning efter några veckors paus. Vi håller på
och söker en ny trummis till våren eftersom vår nuvarande kommer bo någon annanstans
då, så vi hade en övning med en ny trummis för att se hur han passade. Sen när jag
kom hem stod Jacke på trappan och väntade att bli insläppt. I helgen har vi tränat,
firat lillajul lite och så var vi och kollade på en julmarknad också, kul att se hur
en sån kan se ut här i Åbo.
 
 
 
 
 
 
 
 
Och nu är vi inne på en ny vecka! Jag gör uppgifter och lämnar in dem varje
dag, är på dansträning och tänker att "kanske det slutar regna imorgon". Vi är nu
inne på ca 9:nde dagen i sträck när det regnar. Åbo lär vara Finlands regnigaste
stad, och det kan jag definitivt hålla med om!