/ ^Bilder på mig m.fl. / ^Vardag / ^Övrigt /

♦ MY NEW BABY

 
 
 
 
Grattis på födelsedagens till mig själv!! Det tog länge innan paketet nådde fram men nu så! Jag har 
länge planerat köpa en MacBook AIr men valt att vänta på grund av att min gamla dator ännu hållit sig i skick,
men nu var det äntligen dags! Tack vare den här lilla vännen kommer jag nu kunna ta vara på all tid
jag spenderar i tåg, bussar och bilar under vinterhalvåret när jag kör mellan Åbo, Helsingfors och Kaskö.
Det här är nog den värdefullaste grejen jag äger just nu, ska ta hand om den så bra jag kan
så hoppas jag att den i gengäld håller länge och fungerar bra!
Hittills är jag i varje fall supernöjd, känns mycket smidigare att
använda den här än min gamla dator, förutom
det att jag inte lärt mig allting jag vill lära mig ännu då.
 
 
Det har gått två dagar och jag håller fortfarande på och vänjer mig vid det nya operativsystemet, har
endast använt windows förut. Det går bättre och bättre att använda den men det känns
fortfarande som att jag inte riktigt har "kontroll" över allt och var alla filer hamnar och sånt.
Det svåraste på den här datorn är definitivt bildhanteringen. Den är helt annorlunda
än jag är van vid och med en blogg där man vill posta mycket bilder är det viktigt att
ha koll på det. Med råd från andra bloggare har jag valt att använda
mig av picasa för mac. Någon av er som har tips för hur man kommer 
igång med bildhanteringen på ett bra sätt?