/ ^Tips / ^Vardag /

♦ WAKE-UP LIGHT

Jag har införskaffat en Wake-up light! Jag hade en i lägenheten dä jag bodde förra hösten och jag visste att jag inte ville gå igenom en höst till utan. En Wake-up light är en väckarklocka som ska fungera lite om en soluppgång för att förbereda din kropp på att vakna. Om du har alarmet ställt på t.ex.kl.08.00 så börjar den redan kl.07.30 att lysa lite svagt, ljuset blir starkare under den kommande halvtimmen och när alarmet sätter igång lyser den som starkast och du vaknar piggare än om du skulle vakna i mörker. Man kan själv ställa in hur starkt den lyser. Den här fungerar bra på mig och känns verkligen som en räddare, på de tunga, tidiga och mörka vintermorgnarna!
 
 
Man kan också stäla in hur starkt man vill att "klockan" lyser
 
 
 
 
 
 
 
 
tips / väckarklocka / wakeup-light