/ ^Vardag / ^Övrigt /

♦ JAG LÄNGTAR TILL ÅBO

Hejsan!
 
 Jag kan inte fatta att jag bor i Åbo och skolan har dragit igång om bara två veckor! Jag har bott hemma nu i drygt fyra månader och snart bär det iväg ner igen. Jag måste faktiskt erkänna att jag längtar dit. Har egentligen inte tänkt över själva skoldelen så mycket men jag längtar till min lägenhet, att få bo ensam (ja, man kan faktiskt längta till det!), att träffa alla vänner igen, att få gå på dansträningar och gruppträningar på gymmet, att kunna dansa natten lång på en onsdag och sen gå till skolan nästa morgon, att få spela med mitt band och att till helgen få krama om Jacke igen på tågstationen, må det vara i Åbo eller Helsingfors. Allt har sin charm ändå. Ja, jag längtar till Åbo. Trots nätterna när jag tycker att det är läskigt att somna ensam i en lägenhet i en storstad. Trots att jag inte har någon som kan göra middag åt mig ibland när jag inte skulle orka själv. Trots att jag går på minus varje månad. Trots att jag inte gillar att vara ifrån Jacke under flera dagars tid. Trots att jag inte alltid får träffa nära och kära här i Österbotten så ofta som jagibland skulle vilja. Ja, jag längtar till Åbo. Och Åbo, snart kommer jag!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 / / Louise:

När ska vi ta höstens första frukostdejt? ;)

Svar: Jaa vi ska si när e passar i schema, vet it helt hur mina dagar kommer att si ut än. Men as soon as possible! ;)
Antonia