/ ^Vardag /

♦ ABITURIENTER, SE HIT!

Idag var jag och Vikkan och presenterade ABI-exkursionen som Österbottniska Nationen vid Åbo Akademi i Åbo ordnar i höst. Jag tänkte lägga ut lite info här också ifall det finns några abiturienter som läser.
 
 
 ABI-exkurionen går av stapeln första helgen i oktober, det vill säga 3-5.10. Det ordnas bussar från hela Österbotten som tar ner abiturienterna till Åbo där vi tar emot er. Ni övernattar på en skola över helgen och ni kommer ner till Åbo på fredakväll. Den kvällen åker vi alla ut och upptäcker Åbos nattliv och sen på lördagen går vi pigga och glada till skolan och ni får mera info allmänt om Åbo Akademi. Sen får man välja vissa saker man är intresserade av så får man besöka dom ställena och på kvällen på lördag ordnar vi en sitz för er och så blir det utgång.

 Jag själv deltog i detta när jag var ABI och jag tyckte det var en jätterolig helg, (och jag hamnade ju i Åbo = det funkar?)
 
 
Anmälningen sker på www.osterbottniskanationen.fi

 Håll utkik efter uppdateringar där så anmäler ni er direkt
anmälningen öppnar, platserna brukar gå åt som smör!
 
 
 
Googlad bild.