/ ^Övrigt /

♦ AUDITIONEN JAG VAR PÅ

Nu ska jag berätta om lördagens audition! :)

Jag var som sagt på en audition till en musikal i Vasa, så det blev att stiga upp tidigt även fast det var lördag. jag steg upp lite före 7 och kvart över åtta hoppade jag i bilen med Alex. Auditionen började klockan 10 men vi var redan där innan halv 10 så det blev att vänta ett tag.


Då vi satt och väntade på att få gå in..




Lite efter klockan 10 kom en och hämtade oss alla (ca 15 stycken, på eftermiddagen hade de en annan grupp. "Juryn" turnerar runt i hela Svenskfinland och har auditions på olika ställen så därför så lite sökande per gång.)
Vi fick presentera oss och sen gjorde vi nån gemensam övning där vi skulle föreställa oss olika saker och sånt. Det tog ungefär en halvtimme och sen fick vi gå ut i väntrummet där det fanns en lista på i vilken ordning vi skulle få gå in själva då.



Dörren där man gick in till de fyra som satt bakom ett bord och "bedömde" en ser ni där framme..




Jag var tredje på listan, så jag väntade bara kanske en halvtimme. Var ganska nervös men ändå inte så att det var jobbigt, var ganska excited också :) Sen när det var min tur fick jag gå in och visa vad jag kunde då.

  • Jag sjöng först en låt acapella (utan musik). Låten hade jag valt själv och det var "Heaven" av Bryan Adams
  • Sen sjöng jag Robbie Williams' "Angels" medan kapellmästaren för musikalen spelade på pianot. Den låten var en av tre valbara att sjunga obligatoriskt
  • Sen satte de igång skivan jag hade med och jag dansade för dem
  • Och till sist så var det skådespelargrejen *


Jag i väntrummet.. Fast jag ser nervös ut eller nåt så var jag faktiskt färdig med mitt när bilden togs, var bara inte breredd ;)





* Då gällde det att improvisera, där fanns en motspelare och de förklarade för mig att "Det här är din bästa kompis Linda, hon hade en jättebra fest igår och nu träffar du henne i parken och du ska berätta nåt hemskt som hände där som kommer göra henne jätteledsen" så satte vi igång.

Det slutade i att jag hade spenderat natten med hennes pojkvän som numera var min pojkvän och vi hade lämnat hennes fest för att åka till nån annans, och typ sånt. Jag hittade inte på allt själv, men regissören avbröt och fyllde i så tog vi om det igen :)


Jag och Alex tyckte den här "lappen" passade bättre på denna plats istället för på väggen..




Sen var det klart! Kan ni tänka er vilken skön känsla som kröp fram när det hela var över, även fast det var jättekul att vara "där inne" kom det ändå ett lugn fram efteråt att det man tänkt på nu i flera veckor faktiskt är gjort och nu är det bara att vänta och sen hur resultatet blir. Jag har iallafall gjort det jag kunde :)


Efter att både jag och Alex var klara gick vi till en kinarestaurang och åt buffé, mums! :)

#1 / / elin:

man tackar så mycket :) cool bakgrund!

#2 / / emelie:

sv: haha, äh, siir no så bra ut :)

#3 / / Jade:

Oj va kul, hoppas e gar bra fö de :)

#4 / / Sara:

hede liet jätterolit, e jieg siekärt jättebra! :)